ویزای تحصیلی کانادا


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان گردشگری و آدرس dominic.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 232
:: کل نظرات : 11

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 56
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 241
:: بازدید ماه : 2238
:: بازدید سال : 18925
:: بازدید کلی : 92623

RSS

Powered By
loxblog.Com

نام رسمی آن کشور همسود (مشترک‌المنافع) دومینیکا و پایتخت آن روسو است.دومینیکا در ۳ نوامبر ۱۹۷۸ از بریتانیا اعلام استقلال کرد.واحد پول آن دلار کارائیب شرقی نام د

ویزای تحصیلی کانادا
یک شنبه 23 مهر 1402 ساعت 19:39 | بازدید : 188 | نوشته ‌شده به دست mehdi | ( نظرات )

کانادا از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل محسوب می‌شود. این کشور پذیرای حدود ۳۵۶۰۰۰ دانشجو از ۱۸۵ کشور مختلف بوده است. مزیت‌هایی مانند کیفیت بالای آموزش، ارائه‌ی مدارک معتبر جهانی و شرایط اجتماعی پایدار و امن، باعث قرارگرفتن کانادا در این جایگاه شده‌اند. با وجود جشن‌های تابستانی، ورزش‌های زمستانی، طبیعت و مناظر متنوع، ورزش‌ها، فرهنگ‌ها و غذاهای مختلف عجیب نیست که تحصیل در کانادا طرفداران زیادی در سراسر دنیا داشته باشد.

اگر مایل به تحصیل در کانادا هستید باید برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا که نوعی ویزای اقامت موقت (TRV) است، اقدام کنید.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

برای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل باید اجازه تحصیل(Study permit) داشته باشید. برای دوره‌های آموزشی یا تحصیلی کمتر از ۶ ماه، نیازی به اخذ ویزای تحصیلی نیست. ولی بهتر است حتی برای دوره‌های آموزشی کمتر از ۶ ماه نیز ویزای تحصیلی دریافت کنید؛ زیرا اگر دوره‌تان طولانی شود یا قصد ثبت‌نام در دوره دیگری داشته باشید، برای درخواست ویزای تحصیلی، نخست باید خاک کانادا را ترک کرد. در صورت داشتن ویزای تحصیلی با نزدیک شدن به پایان اعتبار آن می‌توانید در داخل کانادا برای تمدید آن اقدام کنید.

 

انواع ویزای تحصیلی کانادا

اداره مهاجرت کانادا دو نوع ویزا را برای تحصیل در این کشور در نظر گرفته است که هر یک شرایط خاص خود را دارند:

  1. ویزای دانش‌آموزی کانادا: تحصیل افراد زیر ۱۸ سال در هر یک از مقاطع تحصیلی در مدارس کانادا
  2. ویزای دانشجویی کانادا: تحصیل افراد بالای ۱۸ سال در هر یک از مقاطع تحصیلات عالی ازجمله کالج، دانشگاه و موسسات آموزشی معتبر دیگر.

شرایط اقامت تحصیلی در کانادا با سایر کشور‌ها، مانند انگلیس، متفاوت است. به‌همین دلیل برای انتخاب بهترین مقصد تحصیلی ابتدا باید درمورد شرایط اخذ ویزا تحصیلی انگلستان نیز آگاه باشید.

 

ویزای دانش‌آموزی؛ ویزای تحصیلی کانادا زیر ۱۸ سال

برای مهاجرت دانش آموزی به کانادا، متقاضی پس از دریافت پذیرش در مقطع مورد‌نظر باید شخصی را به‌عنوان قیم معرفی کنند. قیم می‌تواند پدر‌و‌مادر ساکن کانادا یا قیم‌های معرفی‌شده از سوی دولت باشد. همچنین پدر و مادر یا سرپرست قانونی باید ثابت کنند که از عهده هزینه‌های تحصیل و اقامت دانش‌آموز برمی‌آیند که مدرکی به‌عنوان تمکن مالی است. مقدار تمکن مالی برای ویزای توریستی انگلیس و کانادا با نوع تحصیلی آن تفاوت دارد. نکته مهم دیگر، داشتن نامه پذیرش از موسسات آموزشی معتبر کاناداست. همه مدارس کانادا جز مراکز آموزشی معتبر و مورد تایید هستند.

ویزا دانشجویی کانادا برای متاهلین و افراد مجرد

دوره کارشناسی در کانادا بستگی به دانشگاه دارد و معمولاً ۳ تا ۴ سال طول می‌کشد. برای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر نیز به نوع مدرک بستگی دارد و ۱ تا ۳ سال زمان می‌برد. برای تحصیل در کانادا در هر مقطعی، باید نامهٔ پذیرش از یکی موسسات آموزشی معتبر کانادا (DLI) را داشته باشید. بدون نامه پذیرش، دریافت ویزای تحصیلی میسر نخواهد بود. بسته به منطقه و ایالت موردنظر می‌توانید مؤسسات تعیین‌شده را در سایت مهاجرت کانادا جست‌وجو کرده یا از کارشناسان تحصیلی ایران کانادا کمک بگیرید.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل یکی از بهترین روش‌ها برای مهاجرت خانوادگی است. معمولاً همسر دانشجو می‌تواند ویزای open work permit دریافت کرده و همراه با متقاضی اصلی به کانادا مهاجرت کند. open work permit به‌عنوان ویزای اجازه کار شناخته می‌شود.

 

شرایط ویزای تحصیلی کانادا برای دانشجویان و دانش‌آموزان

ویزای کانادا، اجازه‌نامه‌ای‌ است که به افراد غیر‌کانادایی امکان تحصیل در کانادا را می‌دهد. شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا و روش درخواست ویزا برای مقاطع مختلف تفاوت چندانی ندارد و فقط در مدارک موردنیاز تفاوت‌هایی وجود دارد. البته ویزای تحصیلی دانشجویان با شرایط ویزای دانش آموزی کانادا متفاوت است و دانش‌آموزان نیاز به معرفی قیم دارند.

برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا داشتن نامه پذیرش از موسسات آموزشی معتبر، ضروری است. در نامه پذیرش باید شهریه پرداختی، تاریخ شروع، پایان و ثبت‌نام دوره ذکر شده باشد. از سایر شرایط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تمکن مالی برای یک سال زندگی و تحصیل در کانادا
  • داشتن وابستگی کافی در کشور مبدا برای بازگشت به ایران پس از تحصیل
  • ارائه انگیزه‌نامه قوی
  • نداشتن سوء‌پیشینه

شرایط تحصیل در کبک با سایر ایالت‌های کانادا متفاوت است. برای تحصیل در کبک باید گواهی پذیرش از کبک (CAQ) را نیز دریافت کنید که اداره مهاجرت کبک (MIDI)‌ آن را صادر می‌کند. برای درخواست ویزای تحصیلی، لزومی ندارد تا صدور و دریافت CAQ صبر کنید؛ نامه تایید اداره مهاجرت مبنی بر درخواست CAQ هم برای ویزا کافی‌ است. پس از ارائه نامه تایید اداره مهاجرت، سفارت مهلت زمانی مشخصی را برای CAQ مشخص می‌کند. از‌ آن‌جایی که شرایط تحصیل در کبک با سایر ایالت‌ها تفاوت دارد، برای آگاهی از جزئیات و آخرین تغییرات درباره شرایط تحصیل در کبک از مشاوران حرفه‌ای کمک بگیرید.

 

شرایط سنی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا باید گپ تحصیلی را نیز در‌نظر گرفته باشید. هر‌چقدر سن شما برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا کمتر باشد، شانس دریافت ویزا کانادا نیز افزایش می‌یابد. بر‌عکس در شرایط ویزای استارتاپ کانادا، که تجربه کاری و سن مهم است، یک جوان ۲۵ ساله برای مقطع ارشد شانس بیشتری نسبت به یک فرد ۴۵ ساله دارد. برای دریافت ویزای دانش اموزی کانادا نیز باید کمتر از ۱۸ سال سن داشته باشید.

 

حتما باید تا ۳۰ روز پیش از پایان اعتبار ویزایتان درخواست خود را برای افزایش اعتبار ویزای تحصیلی، تغییر شرایط ویزا (مانند تغییر دانشگاه) یا تغییر نوع ویزا (تغییر ویزای تحصیلی به کاری) اعلام کنید.

درخواست پذیرش (اپلای) از مؤسسات آموزشی کانادا

از طریق سایت اداره مهاجرت کانادا می‌توانید با انتخاب هر ایالت یا منطقه تمامی مراکز آموزشی آن را مشاهده کنید.

پس از انتخاب مرکز آموزشی دلخواه‌تان باید با دفتر امور بین‌الملل آن تماس و از آنها دربارهٔ روند درخواست راهنمایی بگیرید. نظام متمرکزی برای ارائهٔ درخواست وجود ندارد و باید درخواست‌تان را مستقیما برای هر مؤسسهٔ آموزشی ارسال کنید. کارشناسان مجرب ما در ایران کانادا می‌توانند در انتخاب بهترین مدارس یا دانشگاه‌ها و تمامی مراحل اخذ پذیرش تحصیلی شما را همراهی کنند.

برای اخذ پذیرش از بسیاری از مدارس و دانشگاههای کانادا نیاز به کسب نمره و مدرک زبان دارید. برای برخی رشته‌ها و برنامه‌های آموزشی دانشگاهی ارائه‌ مقاله، انگیزه‌نامه‌ٔ تحصیلی و رزومه کاری لازم است. ممکن است مدارکی دیگر ازجمله توصیه‌نامه، گواهی دوره‌های فوق‌برنامه، گواهی ارائه خدمات عمومی، فعالیت‌های ورزشی و جزئیات جوایزی و بورسیه تحصیلی کانادا که کسب ‌کرده‌اید، نیاز باشند.

 

تمکن مالی برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

برای تحصیل در هر مقطعی، باید تمکن مالی خود را برای پرداخت هزینه تحصیل و اقامت ثابت کنید.

  • برای دوره‌های کمتر از یک سال ارائه مدرک تمکن مالی برای پوشش هزینه‌های طول دوره کافی‌ است.
  • برای دوره‌های بیشتر از یک سال ارائه مدرک تمکن مالی برای پوشش هزینه‌های یک سال نخست دوره ضروری است.

هزینه زندگی و تحصیل برای یک دانشجوی خارجی در کانادا، به‌طور‌ میانگین در سال 2023 سالانه حداقل 25 هزار تا 45 هزار دلار کانادا، تخمین زده می‌شود. دانشگاه نیز عامل تاثیر‌گذار در مقدار هزینه‌های یک سال زندگی است. برای مثال، تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم و در یک دانشگاه یا کالج خصوصی، به‌مراتب شهریه بالا‌تری نسبت به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و در یک دانشگاه دولتی دارد.

 

هزینه ویزای تحصیلی کانادا و سفارت کانادا در تهران

در تخمین هزینه ویزای تحصیلی کانادا همراه با هزینه‌های جانبی باید موارد زیر را درنظر بگیرید:

هزینه ویزای تحصیلی کانادا برای هر متقاضی 150 دلار کانادا است. این مبلغ برای تمدید مدت اقامت تحصیلی 500 دلار کانادا برآورد می‌شود. (200 دلار برای حفظ وضعیت تحصیلی و 300 دلار برای صدور ویزای جدید)

  • هزینه ارائه مشخصات هویتی (بیومتریک):هزینه بیومتریک هر نفر 85 دلار کاناداست. با توجه به اینکه مراکز ویزای بیومتریک در ایران فعال نیستند، هزینه سفر به این دفاتر در کشورهای همسایه را نیز باید در نظر بگیرید. برای جلوگیری از اتلاف هزینه مطمئن شوید که ارائه تست بیومتریک برای شما ضروری ا‌ست. هم‌اکنون برای ایرانیانی که طی 10 سال گذشته تست بیومتریک را انجام نداده و دارنده گرین‌کارت آمریکا نیستند، ارائه بیومتریک الزامی است.
  • هزینه درخواست پذیرش (Application Fee): هزینه درخواست پذیرش بسته به مرکز آموزشی و ملیت‌ متقاضی متفاوت است. در این مورد باید از مؤسسه مربوطه کسب اطلاعات کنید.
  • هزینه معاینه پزشکی: اگر طول دوره آموزشی بیش از 6 ماه باشد، ممکن است بسته به‌ اینکه طی یک سال پیش از ورود به کانادا در چه کشورهایی بوده‌اید، نیاز به معاینه پزشکی داشته باشید. اگر طی این یک سال از ایران خارج نشده‌اید، نیازی به معاینه پزشکی نخواهید داشت. هزینه معاینه پزشکی شامل هزینه‌های رایج ویزیت پزشک و انجام آزمایش‌های مربوطه است.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: